cloud backup er vigtigt - MB Solutions A/S
Privatlivspolitik Brug for Support/Servicedesk?servicedesk@mb-solutions.dk
Brug for TeamViewer? Klik her

cloud backup er vigtigt

Cloud backup: må ikke undervurderes

Når cloud-eventyret for alvor er blevet en helt naturlig del af den måde, som virksomheder driver deres forretning på, bliver hverdagen og arbejdsgangene langt nemmere og mere fleksible. Mange virksomheder vælger fx i stigende grad at placere forretningskritiske systemer i skyen, så de slipper for fysiske servere on premise og i stedet kan administrere alle data direkte i skyen. Ændringer er live med det samme og alle relevante medarbejdere har adgang til dem i løbet af få sekunder.

Men selvom cloud-løsninger har rigtig mange fordele er der en simpel, men også alvorlig ulempe. Det er desværre ikke alle, nye som garvede, cloud-virksomheder, som gør sig de nødvendige og rigtige overvejelser, når de skal vælge backup til deres cloud.

Vælg den rette backup-løsning

Backup er ikke bare backup. Når du går på jagt efter en backup-løsning, skal du gøre dig nogle overvejelser om, hvilken udbyder der kan give dig den type backup, der passer bedst til dine behov og cloud-setup. Vi har samlet 3 punkter, du skal være opmærksom på, når du skal vælge din backup:

1. Undersøg dit pladsbehov

Det her er nok det vigtigste råd, vi kan give videre. Det er utrolig vigtigt, at du gør det klart, hvilket backup-behov din virksomhed har. Er din virksomhed fx. en arkitektvirksomhed, som kun har brug for at opbevare plantegninger, 3D-filer osv. på en sikker server, så gør du klogt i at finde en enkel løsning, da du ikke kommer til at bruge data så ofte. Har du i stedet brug for backup minut for minut skal du finde en backup-løsning, som kan opfylde det behov. Der er nemlig tit stor forskel på, hvor meget plads du får til rådighed hos de forskellige tjenester. Nogle giver kun nogle 100 gigabyte, mens andre tilbyder ubegrænset plads uden at prisen stiger helt vejret. Derfor gør du dig klogt i at finde ud af, hvor meget backup-plads du har brug for lige nu, men også i fremtiden.

2. Få styr på udbyderens hastighed

Det er også vigtigt, at din udbyder har en god upload-hastighed. Det er ikke nok, at I i virksomheden selv har en hurtig internetforbindelse. Skal du uploade filer til din backup nytter det ikke noget, at det tager for lang tid. Du kan forespørge at teste udbyderens hastighed, og ellers kan du som tommelfingerregel gå ud fra, at backup-løsninger som er placeret tættest på din lokation er hurtigere, end dem som ligger på den anden side af Atlanten.

3. Sikkerheden skal være i top

Når du får lavet backup af dine cloud-filer er det vigtigt, at du undersøger, hvilke garantier din udbyder stiller, hvis hackere eller andre uvedkommende får adgang til dine filer. Find gerne ud af, hvordan de håndterer fil-sikkerhed (ligger dine data fx krypteret i datacentre in-house eller hos en tredjepart?). Derudover er det også vigtigt, at du undersøger hvordan lovningen er i forhold til data-sikkerhed, hvis du bruger en udbyder uden for Danmark.

Hvis du overvejer Cloud, men har svært ved at vide hvor du skal starte, så vil vi meget gerne tale med dig.

Klik på linket nedenfor, og udfyld kontaktformularen, eller ring på 76498300, og snak med en af vores konsulenter.

Vi hjælper dig gerne helt uforpligtende med at besvare dine spørgsmål, og hjælpe dig videre.

Få 1/2 times gratis Azure sparring, og tilmeld dig vores nyhedsmail

Klik her