Cloud readiness analyse - er Jeres virksomhed klar til cloud?
Brug for TeamViewer? Klik her

Cloud readiness analyse

KOM RIGTIGT I GANG

Den teknologiske udvikling medfører en helt masse fordele, som eks. cloud-teknologi.
Disse muligheder er der mange virksomheder som har fået øjnene op for, og interessen for cloud-løsninger, er stærkt stigende.

Mulighederne ligger i skyen (cloud), men rejsen dertil er vigtig
Én af de helt store tendenser indenfor it-drift og hosting er cloud-teknologien.

Vores fokus er derfor i dag, at være rådgiver og specialister indenfor cloud-løsninger - og sikre at vores kunder, kommer sikkert i skyen.

  • Er skyen noget for min virksomhed?
  • Hvordan gør vi rent praktisk?
  • Hvordan kommer vi i gang?
  • Skal vi flytte alt til skyen?
  • Hvad er vores sikkerhedsbehov i skyen?
  • Hvordan er mulighederne for backup?


Start med en Cloud Readiness Analyse - er jeg klar til skyen?
Rigtig mange virksomheder flytter forretningskritiske applikationer og data i skyen (cloud), som desværre ender med at give en række uventede udfordringer. Disse udfordringer ender i sidste ende med en masse ekstra-arbejde til it-afdelingen, samt en negativ brugeroplevelse.

Vores erfaring viser med al tydelighed, at en succesfuld implementering i skyen i den grad hænger sammen med hvor grundigt virksomheden har forberedt sig, og fra starten kortlagt virksomhedens interne mål, planer, it-infrastruktur og processer.

En Cloud Readiness Analyse hjælper dig videre
Vores analyseværktøj giver dig et svar på hvor klar I er til skyen.
Med udgangspunkt i Jeres målsætning, it-infrastruktur samt interne processer, laver vi en rapport med forslag til forskellige løsninger inklusive tidsplaner og overslag over økonomi.


Med Cloud Readiness Analysen vil du få overblik over følgende:

  • Er vi klar til at flytte til skyen?
  • I hvilket omfang skal vi gøre det?
  • Hvordan kommer vi i gang?
  • Hvilke muligheder vi har?
  • Tidsplaner?
  • Hvad koster det?

Hvad kan jeg få ud af at flytte min IT i skyen - og hvordan gør jeg?

At flytte en virksomhed i skyen handler om mere end blot en opgradering af hardware og software. Der er tale om et fundamentalt skift i den måde virksomheden forholder sig til IT og styrer det.

Derfor er det vigtigt, at man grundigt overvejer, hvordan og hvornår, inden man flytter sin IT i skyen.

Er skyen svaret på alting?

Der kan være rigtig mange fordele ved, at flytte it-infrastrukturen i skyen. Billigere drift, større sikkerhed, mere fleksibilitet, og ikke mindst hurtig adgang til de nyeste applikationer og services.

Virkeligheden er dog, at nogle applikationer ikke kan afvikles på de forskellige platforme, og der kan være problemer med at få forskellige applikationer til, at spille sammen. Nogle ting bliver løst med tiden, andre kræver en opgradering eller skift til andre applikationer.

Cloud Readiness Analysen

Første skridt er et besøg hos Jer af en af vores cloud specialister. 

Vi gennemgår Jeres nuværende it-installation, og laver et interview omkring fremtidige behov og krav med Jeres it-ansvarlige og forretningsansvarlige.

Inden mødet fremsendes et spørgeskema, som giver mulighed for forberedelse, og dermed en effektiv proces.

Med udgangspunkt i de indsamlede informationer, udarbejdes en rapport med forslag til forskellige løsninger med tidsplaner, og overslag over økonomien.

Rapporten fremsendes og der aftales tidspunkt for et møde, hvor rapportens indhold og konklusioner gennemgås og diskuteres.

Analysen tager udgangspunkt i en lang række faktorer som overordnet set kan kategoriseres i de følgende områder:

1. Situation og ønsker

Vi stiller skarpt på at finde frem til nogle funktioner eller muligheder som I gerne vil bruge i fremtiden, men som I ikke kan i dag. Eksempelvis kan det været, at I ønsker at medarbejdere skal kunne køre alle Jeres applikationer på mobile enheder, sikkert.

2. Jeres IT-infrastruktur

Analyse af Jeres infrastruktur (hardware, software, interne it-ressourcer)

Her kigger vi på alt Jeres hardware og software for, at få et komplet billede af Jeres teknologi, og interne ressourcer. Dette er særdeles vigtigt for, at kunne fastlægge den bedste vej frem, for Jer.

3. Evaluering

Med afsæt i punkt 1 og 2 vil resultaterne blive analyseret, og I vil her modtage en rapport som giver et billede af hvordan Jeres organisation er i dag, og hvilke muligheder I har for at gå i skyen.

Analysen starter fra 10.000 kr. ex. moms,  og det færdige resultat vil give Jer et overblik over Jeres nuværende IT løsning, og kommer med forslag til migreringsplan med tidsplan og prisoverslag.