VORES YDELSER

Bruger Support

Frigiv interne ressourcer

Hvorfor giver Bruger-support værdi til en virksomhed?

En IT-afdeling der yder brugersupport holder jeres virksomhed kørende. Det kan være nedbrud hvor det er vitalt at systemet kommer op at køre igen hurtigt. Det kan også være lokale problemer på en enkelt PC der giver stor gene for den ramte bruger. Begge eksempler giver nedetid, og nedetid bidrager sjældent positivt i en virksomhed.

En IT-afdeling holder også styr på opdateringer og sikring af data – begge dele er kritiske i forhold til at sikre en stabil drift af platformen.

Og vi oplever rigtig mange grunde til at virksomheder vælger at outsource netop IT-supporten.

På den ene side er der en stigende mængde af nye værktøjer og IT-løsninger tilgængelige, som hjælper med at drive en succesfuld virksomhed. Hvis man ikke benytter sig af de mest moderne IT-teknologier, risikerer man at miste konkurrenceevne på markedet og blive sårbar over for digitale trusler. Dog har de færreste virksomheder en IT-medarbejder med tilstrækkelig viden om alle de nye IT-teknologier og løsninger, som virksomheden kan drage fordel af.

På den anden side har automatisering gjort det muligt at udføre en stor del af IT-opgaverne væsentligt hurtigere og med færre mandetimer sammenlignet med for fem eller ti år siden. Derfor har mange virksomheder ikke længere behov for at have en fuldtidsansat IT-medarbejder.

Ingen geografiske begrænsninger: Vi opererer i hele Danmark og tilbyder hurtig og effektiv support, uanset hvor din virksomhed befinder sig i landet.

Den mest effektive og økonomisk fordelagtige løsning.

Der er utallige situationer og eksempler, hvor outsourcing af IT-support er en optimal løsning til din virksomhed:

Optimering af omkostninger

Der er flere forskellige måder hvorpå man kan anskue omkostninger i forbindelse med outsourcing. En stor men ofte overset omkostning i en organisation er medarbejdernes ”nedetid” i forbindelse med opståede it- problemer, man ikke kan finde en løsning på. Adgang til hurtig og effektiv it-support kan reducere ”nedetiden”, og undgå mange frustrationer. For mange (mindre og mellemstore) virksomheder kan det være svært at levere en sådan it-support. Dedikerede ressourcer er dyre, og skal man dække 24/7/365 med kvalificeret support bliver det givetvis en stor omkostning.

Frigivelse ressourcer

For dine it-medarbejdere er it-support en tidsrøver, som gør det svært at planlægge og få en effektiv arbejdsdag. Resultatet er typisk, at dagligdagen går med drift og it-support, hvor der sjældent er tid til nyudvikling og innovation. I en tid, hvor digitalisering af alle aspekter af en virksomhed bør stå øverst på dagsordenen, er dette selvfølgelig et stort problem. En hurtig og effektiv måde at skabe tid til innovation er at outsource it-supporten. Det giver mulighed for din it-afdeling at planlægge driftsopgaver, og samtidig arbejde med digital innovation.

Stabilitet og ensartet kvalitet

Vi bruger flere og flere softwareprogrammer og flere forskellige arbejdsstationer og mobile devices. Det kræver derfor en mere og mere af medarbejderne for at kunne levere en kvalificeret support på tværs af forskellige brugergrupper. Det kræver en brugersupport med et bredt sæt af kompetencer, og medarbejdere, der hurtigt kan sætte sig ind i den enkelte brugers problemer og IT-kompetence.

Ferier, sparring og risikospredning

Det er de færreste organisationer, der lukker helt ned i ferieperioder, så brugersupporten skal kunne dække 365 dage om året, og ikke kun fra 8.00 til 16.00. Det kræver naturligvis en større organisation, hvor der er ”kritisk” masse til at dække hele tidsspektret med kvalificerede supportere. Ligeledes kan en it-leverandør agere som værdifuld sparringspartner overfor den interne it-afdeling. Det kan være i forhold til komplicerede problemstillinger udenfor rammeaftalen, men også nye muligheder fra nye teknologier. Sidst men ikke mindst vil en ekstern it-afdeling flytte risikoen væk fra den interne it-medarbejder, og sikre at denne kan rette fokus på andre opgaver.

Dine fordele ved at indgå en supportaftale med MB Solutions' Service Desk:

  • Vi tilbyder et fleksibelt timetal, så du kun betaler for support i henhold til dine varierende behov. Dette kan omfatte afgrænsede opgaver, implementeringsprojekter eller længerevarende support. 
  • Der altid er tilstrækkelig support til rådighed for at løse problemer og imødekomme dine behov for teknisk assistance.

  • Vi giver dig nem adgang til MB Solutions’ specialister inden for vores konsulentafdeling, som kan hjælpe med specielle eller komplicerede opgaver.
  • Vores medarbejdere modtager løbende uddannelse og opkvalificering. Hos MB Solutions prioriterer vi at holde vores IT-medarbejdere opdaterede med de nyeste IT-teknologier og sikre, at de har de nødvendige certificeringer til at udføre opgaverne korrekt og effektivt.

Det garanterer vi:

  • Veluddannede medarbejdere: Vi sikrer, at vores medarbejdere er veluddannede og har den nødvendige ekspertise til at imødekomme dine behov.
  • Dybdegående kendskab til din organisation og behov: Vi investerer tid og ressourcer i at forstå din organisation og de specifikke behov, du har.

  • Konkurrencedygtige priser: Vi skræddersyr vores priser efter opgavens omfang og dine individuelle behov for at sikre konkurrencedygtige priser.
  • Ingen geografiske begrænsninger: Vi opererer i hele Danmark og tilbyder hurtig og effektiv bruger support, uanset hvor din virksomhed befinder sig i landet.

  • Leveringssikkerhed: Du kan altid stole på os, selv ved kort varsel. Hvis du står over for uventede sygemeldinger, opsigelser eller udfordringer, der skal løses hurtigst muligt, sørger vi for øjeblikkelig hjælp. Vores team er klar til at rykke ud til dig og erstatte sygemeldte medarbejdere eller håndtere uventede udfordringer.

Eksempler på konkrete opgaver og projekter, vi kan hjælpe med:

Fokus på Microsoft-baserede løsninger

MB Solutions består af et team af Microsoft-specialister, hvilket gør os til det rette valg, hvis dine løsninger også er baseret på Microsoft-teknologi. I nogle tilfælde er vi dog også i stand til at hjælpe med andre løsninger, da vi har et team med en bred vifte af kompetencer.

Hvis denne mulighed har vakt din interesse, eller hvis du ønsker yderligere oplysninger om vores on-site support, så kontakt os allerede i dag for en uforpligtende snak.

OM OS

Din partner for IT-innovation

Siden 1994 har vi fungeret som IT-serviceleverandør og har altid haft fokus på at være en komplet IT-afdeling for mindre og mellemstore virksomheder. Vores ekspertise dækker en bred vifte af områder, herunder cloud computing (Microsoft Azure), IT-drift, brugersupport, Microsoft 365, automatisering og IT-sikkerhed med mere. Vi er et team på 35 dedikerede medarbejdere, og vores virksomhed vokser kontinuerligt.

MB Solutions er en del af MB Gruppen, der består af flere virksomheder, hver med sit specialområde inden for IT. Samlet set udgør vi en gruppe på 150 medarbejdere, der kan trække på hinandens ressourcer og samarbejde som en enhed. MB Gruppen har udviklet sig i takt med opkomsten af nye forretningsområder, og vi fortsætter med at udvide vores brede udvalg af services med fokus på markedsbehov og nye teknologier.