VORES YDELSER
Managed Services
Skalér efter behov, og få adgang til flere IT-kompetencer
Spar tid og ressourcer med Managed Services
Spar tid og ressourcer med Managed Services
Vores vision med Managed Services er at hjælpe virksomheder med at tilpasse sig ændringer i deres IT-behov og give dem adgang til en bredere vifte af IT-ekspertise. Managed Services er en form for IT-outsourcing, hvor én eller flere IT-aktiviteter forvaltes som en service. Vores kunder vælger typisk at outsource disse aktiviteter på grund af den interne IT-afdelings overbelastning. For mange virksomheder er fordelene ved at kunne skalere efter behov og samtidig få adgang til flere IT-kompetencer et attraktivt alternativ til at udvide deres interne kapacitet.
Sæt turbo på jeres IT-drift
Ved at tilknytte en dedikeret konsulent kan vi løbende hjælpe jer med diverse projekter og opgaver, alt efter jeres behov.
1
- Platform Management
Formålet med en platform management service er at fritage kunden for ansvaret og driften og overvågningen af deres centrale IT-platform.


Målet er at sikre en velfungerende og sikker central IT-platform med høj tilgængelighed og oppetid. Delelementer i sikringen af platformen:
- Dokumentation
- Overvågning
- Definerede hændelsestyper
- Definererede reaktionstider
- Kontrolaktiviteter
- Opdateringsaktiviteter
- Cost control
- Kommunikation og rapportering
2
- Network Management
Formålet med vores network management service er at sikre kunden har en stabil og sikker drift af dennes interne netværk.


Alle enheder kan i princippet omfattes af servicen, det forudsætter dog at vi har godkendte enhederne, samt etableret en intern forbindelse. Alle aktive enheder bliver registreret og indmeldt i overvågningssystemet – og det kunne være enheder som:
- Firewalls, routere, switche, access punkter
Overvågning: Ved hjælp af en række automatiske værktøjer kan vi overvåge alle de registrerede enheder. Eventuelle fejlmeddelelser opsamles i vores kundeportal via Servicedesk. Disse afrapporteres eller afhjælpes helt i henhold til proceduren aftalt med kunden.
Opdateringer: Vi sørger for at opdatere firmware i takt med de frigives fra de forskellige leverandører.
3
- Application Management
Vores application management er kort beskrevet en service hvor vi administrerer og driftsovervåger kunden applikationer/programmer, indenfor de rammer applikationsleverandøren har beskrevet.


Det kunne eksempelvis være ERP-systemer (økonomisystemer) eller egenudviklede systemer.
Administration af licenser: Vi tager ansvaret for administrationen af licenser, som f.eks. ændring af licensantal, samt tildeling af licenser til brugere – efter instruks fra kunden.
Løbende drift: Vi tager ansvaret for at holde applikationen opdateret, samt hjælper vi med at identificeret årsager til eventuelle performanceproblemer, og samarbejder med leverandøren omkring løsning af disse.
4
- Device Management
Formålet med vores device management service er at hjælpe kunden med at administrere og opretholde det sikkerhedsniveau, som kunden ønsker på de Devices, brugerne på forskellig vis benytter til at tilgå virksomhedens systemer og data.


Vi overvågner de tilknyttede enheder, og sikrer for at der automatisk og løbende bliver tjekket op, om enhederne er “compliant” i henhold til kundens valgte politikker.
Dette omfatter typisk:
- Firewalls
- Anti-virus monitor
- Anti-Spyware
- Bitlocker
- Secure Boot, m.m.
Hvis en eller flere enheder ikke er “compliant”, gives der besked til kunden som aftalt (rette tid og rette person).
NYHED
Security Management
I en tid, hvor trusler mod IT-sikkerhed bliver stadig mere komplekse, er det afgørende at opnå et sikkerhedsniveau, der er i tråd med virksomhedens risikoprofil og vurderingen af trusselsbilledet.
Vi hjælper virksomheder med at etablere, vedligeholde og udbygge det ønskede sikkerhedsniveau. Vores Security Management-aftale sikrer dig en kontinuerlig opfølgning på og vedligeholdelse af dit sikkerhedsniveau. Vi arbejder proaktivt med at udvide og tilpasse beskyttelsen i takt med udviklingen af trusselsbilledet.

- Skræddersyet IT-support
- Bruger Support
En IT-afdeling der yder brugersupport holder jeres virksomhed kørende. Det kan være nedbrud hvor det er vitalt at systemet kommer op at køre igen hurtigt. Det kan også være lokale problemer på en enkelt PC der giver stor gene for den ramte bruger. Begge eksempler giver nedetid, og nedetid bidrager sjældent positivt i en virksomhed.
En IT-afdeling holder også styr på opdateringer og sikring af data – begge dele er kritiske i forhold til at sikre en stabil drift af platformen.
Vi har hjulpet vores kunder med IT-support i over 25 år, og vi oplever rigtig mange grunde til at virksomheder vælger at outsource netop IT-supporten.
- On-site Support
Få personlig IT-support direkte hos dig i din virksomhed! I takt med en stigende efterspørgsel har vi udvidet vores services med on-site support. Det betyder, at du fra nu af kan få skræddersyet IT-support direkte på din virksomheds adresse. Ved at tilknytte en dedikeret konsulent kan vi løbende hjælpe dig med diverse projekter og opgaver, alt efter dine behov.
Der er utallige situationer og eksempler, hvor on-site support er den mest effektive og fordelagtige løsning til din virksomhed.
Fordele ved at vælge MB Solutions som din IT-partner:

Vi er Microsoft AI Cloud Partner og Solutions Partner for Infrastructure samt Modern Work.

Vi er totalleverandør af Microsoft Azure og Microsoft 365-løsninger.

Vi tilbyder både bruger support og on-site support.

Vores medarbejdere
modtager løbende uddannelse og certificeringer fra Microsoft.

Konkurrencedygtige priser: Vi skræddersyr vores priser efter opgavens omfang og dine individuelle behov.

Vi tilbyder en fast konsulent og en Account Manager, der får et godt kendskab til din virksomhed.
Nemt at komme i gang
Der er mange muligheder inden for Cloud Computing, Modern Workplace, IT-sikkerhed og Automatisering. Vi tager altid udgangspunkt i din virksomheds ønsker og behov.
Kontakt os allerede i dag, og bliv klogere på muligheder!